M5 na hamowni
- czarny8800
- Posty: 207
- Rejestracja: pt lip 11, 2008 00:59
- Lokalizacja: WARSZAWA
M5 na hamowni
Jak wygląda trzymanie serii w stosunku do lat i przebiegu? Duże są granice straty km i nm ?
Ostatnio zmieniony ndz wrz 13, 2009 19:46 przez czarny8800, łącznie zmieniany 1 raz.
bez prawka, a punkty się zbiera.
- przemo8220
- Posty: 56
- Rejestracja: ndz sie 09, 2009 21:17
- Lokalizacja: Myszków
- Kontakt:
Re: M5 na hamowni
Dobre pytanie.Mógłby sie ktoś podeprzeć wydrukiem z hamowni i przebiegiem przy jakim było auto hamowane?
Freude am Fahren
Re: M5 na hamowni
To ja podam bo mierzylem niecały miesiac temu. Wyszlo rowne 300kucy ale potem zatrybilem ze nawiew byl ustawiony po zlej stronie tzn nie na filtr powietrza dmuchał. Pozatym nie wiem jak sie to bedzie odnosilo gdy bedzie auto jeszce raz pomierzone na innej hamowni i z nawiewem po dobrej stronie. Jak zrobie pomiar to zapodam intfo. Ale hamownia hamowni tez nie rowna przykladem jest Venom.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: M5 na hamowni
Ja mierzylem moc w niebieskiej, szczegoly w moim watku.czarny8800 pisze:Nie chce zakładać nowego wątku więc szybkie pytanie dotyczące naszych M5. Jak wygląda trzymanie serii w stosunku do lat i przebiegu? Duże są granice straty kucy?
Re: M5 na hamowni
U mnie była mierzona moc na hamowni jakieś 3 lata temu.
Przebieg ok. 300 tyś km i wypluło 321 KM. Seria to 315 KM.
Jak znajde wykres to wkleje.
Przebieg ok. 300 tyś km i wypluło 321 KM. Seria to 315 KM.
Jak znajde wykres to wkleje.
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: M5 na hamowni
Mateush jak mozesz to wklej wszystkie posty odnosnie hamowni tutaj - viewtopic.php?t=880 bo jak zwykle sie balagan robi.Dino444 pisze:To ja podam bo mierzylem niecały miesiac temu. Wyszlo rowne 300kucy ale potem zatrybilem ze nawiew byl ustawiony po zlej stronie tzn nie na filtr powietrza dmuchał. Pozatym nie wiem jak sie to bedzie odnosilo gdy bedzie auto jeszce raz pomierzone na innej hamowni i z nawiewem po dobrej stronie. Jak zrobie pomiar to zapodam intfo. Ale hamownia hamowni tez nie rowna przykladem jest Venom.
Dino, nawiem na filtr nic Ci w pomiarze nie zmieni.
Re: M5 na hamowni
Tz ze mi albo gdziesz 40 ucieklo albo hamownia do du...Venom pisze:Dino, nawiem na filtr nic Ci w pomiarze nie zmieni.

BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
Re: M5 na hamowni
A jakie byly temp zewnetrzne podczas pomiarow? Zreszta zalezy jaka hamownia.
- czarny8800
- Posty: 207
- Rejestracja: pt lip 11, 2008 00:59
- Lokalizacja: WARSZAWA
Re: M5 na hamowni
A o to mój wynik szybkiego hamowania:) W Kreatorze Mocy.
http://img17.imageshack.us/img17/2894/wykreso.jpg
http://img17.imageshack.us/img17/2894/wykreso.jpg
bez prawka, a punkty się zbiera.
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: M5 na hamowni
Koledzy,
Dla porzadku dorzuce wykres z krzywa homologacyjna dla silnika B38, zeby kazdy wiedzial jak to ma wygladac. Jakie watosci przy jakich obrotach... to ta niebieska na wykresie

Poznizej tez zamieszczam wykresy z pomiarow mojej niebieskiej sztuki :
Trzy pomiary wykonane na hamownii nr 1

Dwa pomiary wykonane na hamownii nr 2


A teraz kilka slow komentarza. Hamownia nr 1 w moim przypadku byla inercyjna i domniewam ze i Wy hamowaliscie auta na takiej (sadzac po wykresie). Jak widac pomiar z takiej hamowni nieco odbiega od pomiaru wykonanego na hamowni obciazeniowej (w moim przypadku nr 2).
Pomiar kolegi Czarnego:
Byl wykonany na 5 biegu (nie wiem kto wpad na taki pomysl skoro 4 bieg ma przelozenie =1) stad inne przelozenie oraz straty mocy. Dziwi mnie ze sostal wykonany tylko jeden pomiar i w dodatku zmierzone parametry nie zostaly skorygowane do warunkow normalnych (ze wzgledu na temperature i cisnienie otoczenia)... Wyniki sa wiec tzw "raw" . Matrwi niski moment obrotowy oraz duze "wanienki" wskazujace prawdopodobnie na niedomaganie ukladu zmiennej geometri kolektora ssacego.
Pomiar kolegi Dino:
W tym przypadku mysle ze nie ma sie za bardzo co stresowac wynikami. Jak widac sa bardzo zblizone do moich. Przeloznie nieco inne, straty zblizone, moment tez. Predkosc obrotowa maksymalnego momentu dosyc znacznie odbiega od danych fabrycznych ale to wynika pewnie z przelozenia... Na mocy tego nie widac bo wiadomo ze i tak auto bylo przeciagniete do konca...
Ktos cos doda?
Dla porzadku dorzuce wykres z krzywa homologacyjna dla silnika B38, zeby kazdy wiedzial jak to ma wygladac. Jakie watosci przy jakich obrotach... to ta niebieska na wykresie

Poznizej tez zamieszczam wykresy z pomiarow mojej niebieskiej sztuki :
Trzy pomiary wykonane na hamownii nr 1

Dwa pomiary wykonane na hamownii nr 2


A teraz kilka slow komentarza. Hamownia nr 1 w moim przypadku byla inercyjna i domniewam ze i Wy hamowaliscie auta na takiej (sadzac po wykresie). Jak widac pomiar z takiej hamowni nieco odbiega od pomiaru wykonanego na hamowni obciazeniowej (w moim przypadku nr 2).
Pomiar kolegi Czarnego:
Byl wykonany na 5 biegu (nie wiem kto wpad na taki pomysl skoro 4 bieg ma przelozenie =1) stad inne przelozenie oraz straty mocy. Dziwi mnie ze sostal wykonany tylko jeden pomiar i w dodatku zmierzone parametry nie zostaly skorygowane do warunkow normalnych (ze wzgledu na temperature i cisnienie otoczenia)... Wyniki sa wiec tzw "raw" . Matrwi niski moment obrotowy oraz duze "wanienki" wskazujace prawdopodobnie na niedomaganie ukladu zmiennej geometri kolektora ssacego.
Pomiar kolegi Dino:
W tym przypadku mysle ze nie ma sie za bardzo co stresowac wynikami. Jak widac sa bardzo zblizone do moich. Przeloznie nieco inne, straty zblizone, moment tez. Predkosc obrotowa maksymalnego momentu dosyc znacznie odbiega od danych fabrycznych ale to wynika pewnie z przelozenia... Na mocy tego nie widac bo wiadomo ze i tak auto bylo przeciagniete do konca...
Ktos cos doda?
Re: M5 na hamowni
Venom pisze:Ktos cos doda?
Ja dodam

Niedlogo chyba wymienie sprzegło plus prawdopodobnie jedna z cewek i zrobie ponowny pomiar i pokaze co bedzie. ALe tym razem zrobie pomiar dwa razy na dwoch roznych hamowniach tak dla porownania.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: M5 na hamowni
Bardzo dobry pomysl... Jak bedziesz robil pomiar to zapisz model hamowni i zapytaj czy inercyjna (inaczej mowiac bezwladnosciowa) czy obciazeniowa.Dino444 pisze:Venom pisze:Ktos cos doda?
Ja dodam![]()
Niedlogo chyba wymienie sprzegło plus prawdopodobnie jedna z cewek i zrobie ponowny pomiar i pokaze co bedzie. ALe tym razem zrobie pomiar dwa razy na dwoch roznych hamowniach tak dla porownania.
Re: M5 na hamowni
Ok jak tylko wszystko pozalatwiam to zapodam wyniki, i info na temat obu hamowni.Venom pisze:Dino444 napisał/a:
Venom napisał/a:
Ktos cos doda?
Ja dodam
Niedlogo chyba wymienie sprzegło plus prawdopodobnie jedna z cewek i zrobie ponowny pomiar i pokaze co bedzie. ALe tym razem zrobie pomiar dwa razy na dwoch roznych hamowniach tak dla porownania.
Bardzo dobry pomysl... Jak bedziesz robil pomiar to zapisz model hamowni i zapytaj czy inercyjna (inaczej mowiac bezwladnosciowa) czy obciazeniowa.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??